Blog

Netradičné hranolky. Chutné, zdravé s repkovým olejom.

9.11.2018 0:00
59 zobrazení

Netradičné hranolky. Chutné, zdravé s repkovým olejom.

Všetci poznáme klasické vyprážané zemiakové hranolky. Nájdeme ich pomaly v každej reštaurácii a určite aj u niektorých z nás doma. Sú tradičné a každý pozná ich chuť, ale čo tak si spraviť inú alternatívu hranoliek? Sú takisto jednoduché na prípravu, veľmi chutné, viete si ich pripraviť doma podľa svojej chuti a sú veľmi zdravé.

Na hranolky nemusíte používať len zemiaky. Je množstvo inej zeleniny, ktorá je na to vhodná. Napríklad cvikla, batát či zeler. Z každej zeleniny, ktorá nemá v sebe dužinu a má pevné vnútro sa dajú spraviť chutné hranolky. Zeleninku stačí len očistiť, nakrájať a dať piecť do rúry. Domáce hranolky majú množstvo výhod oproti tým, ktoré dostanete v reštaurácii či niekde vo fast foode. Sú oveľa zdravšie, veď predsa len použijete čerstvú zeleninu plnú vitamínov a nemusíte ich vyprážať. Podľa svojej chuti si môžete spraviť mix zeleninových hranoliek alebo zvoliť len jeden druh zeleniny. Sú naozaj veľmi chutné samotné, ale aj ako príloha k mäsu či rybe. Veď vyskúšajte sami.

 

ZELENINOVÉ HRANOLKY

Ingrediencie

1 cvikla

1 mrkva

1 batát

1 zeler

Repkový olej FLAVIOL

Soľ, korenie

Postup

Zeleninu ošúpte, nakrájajte na pásy hrubé asi 1 cm – tak ako by hranolky mali vyzerať. Keď máte takto pripravenú zeleninu, presuniete ju na plech vystlatý papierom na pečenie. Hranolky polejte pár kvapkami repkového oleja Flaviol, osoľte, okoreňte a všetko premiešajte. Samozrejme môžete použiť aj bylinky alebo iné koreniny podľa vlastnej chuti. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 220 stupňov na 40 minút. Po dopečení môžete podávať.

Prajeme Vám dobrú chuť!

Mohlo by vás zaujímať

Omega-3 nenasýtené mastné kyseliny – ochrancovia nášho zdravia

14.11.2017 509

 Omega-3 mastné kyseliny sú pre naše zdravie naozaj veľmi dôležité. Pomáhajú nám vo viacerých smeroch. Napríklad, aby náš metabolizmus...

Čítať viac